poniedziałek, 9 września 2013

Woda Polaris-czy lepsza od polskiej kranówki?


Cena: około 60 groszy
Pojemność: 500 ml
Gdzie kupić:Sklepy Biedronka
Moja ocena:2/6 pkt.


Zimna woda zdrowia doda

Nie ma to jak zimny łyk wody w upalny dzień.Prosto z kranu wody nie pijam (nie da rady jej przełknąć taka jest ohydna) ,więc wodę kupuję w sklepie lub filtruje w specjalnym dzbanku.Kiedyś potrzebowałam małej butelki wody po to by zmieścić ją do torebki i zabrać ze sobą w czasie upałów.Kupiłam w Biedronce małą butelkę wody Polaris (500 ml,plastikowa butelka z niebieską zakrętką) i zabrałam ze sobą.

Moja opinia o tej wodzie nie jest do końca pozytywna.W moim odczuciu nie nadaje ona się do ciągłego spożywania.Po jej otwarciu i trzymaniu całą noc w lodówce (chciałam żeby do rana zrobiła się zimna) po prostu mi się zaśmierdziała.Widzę jak wiele osób hurtowo kupuje ją i zabiera do domu całymi zgrzewkami.Nie wiem czy wydaje się tym osobom smaczna,czy chodzi o jej niską cenę?Chyba przeważa to drugie...

Jakie źródło taka woda...

Ujęcie z którego czerpana jest ta woda znajduje się w Bielsku Podlaskim.Woda Polaris zajmuje zawsze najniższe lokaty w rankingach polskich wód mineralnych.To chyba o czymś świadczy...?Odsyłam Was do takiego rankingu... Kliknij tutaj

W porządnej wodzie mineralnej powinno być dużo magnezu (przynajmniej 50 mg).Woda z Biedronki za około 60 groszy ma go tylko 14 mg.To bardzo niewiele.Warto sobie porównać inne minerały takie jak sód,potas czy wapń.Ich też jest stosunkowo niewiele,gdy spojrzymy na etykiety wód innych firm.Z czego to wynika?Niestety niska cena,to przeważnie także niska jakość.Dlaczego niektóre wody kosztują ponad dwa złote za litr,a inne niecałą złotówkę?

Wiele wad,a zalety są?

Są,Zaletą tej wody jest jej butelka.Poręczna i bardzo trwała.Chociaż tworzywo jest miękkie i bez trudu można go zgnieść w dłoniach.Nie zdarzyło mi się,żeby butelka mi pękła lub zniszczyła się.Bez obawy można ją przez długi czas nosić przy sobie.

Polaris,a bycie eko

Rozkład jednej plastikowej butelki może trwać nawet 1000 lat.Dlatego dbajmy o nasze małe podwórko i kiedy się tylko da bądźmy eko.Kupujmy wody w dużych butelkach np 5 litrowych i w razie potrzeby przelewajmy je w domu do mniejszej buteleczki.Ja mam w domu dzbanek filtrujący firmy Dafi,który oczyszcza moją wodę-kranówkę.W domu piję ją ze szklanki,a jak wychodzę na zewnątrz przelewam do pustej butelki z innej wody i wkładam do torebki.

Czy lepsza niż woda prosto z kranu?

Jeśli mieszkamy na wsi i mamy własną studnię z czystą wodą głębinową to o stokroć lepsza ona jest niż woda z Biedronki.Woda ze studni głębinowej jest niezwykle czysta i ma dużą ilość mikroelementów.Jeśli mieszkamy w bloku i korzystamy z miejskich wodociągów,które zazwyczaj nie oferują nam wody dobrej w smaku to już kupmy sobie lepiej Polaris i pijmy ją.Na zdrowie.







7 komentarzy:

  1. Inteligentna reklama dafi?
    Woda polaris 500 ml nie jest z bielska.
    W studniach na wsi woda jest gruntowa nie głębinowa.
    50 mg magnezu to nawet muszyniianka nie ma ama dużo .
    Otwarta woda w lodowce przeszła zapachem Twojej lodówki .
    Pozdrawiam Marek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Brawo Marek

      Usuń
    2. Przeszła plastikiem. A czy próbował ją ktoś wlać do czajnika i sparzyć herbatę? Woda zostawia osad na szklankach i kubkach, filtrowana woda nie.

      Usuń
    3. Ech...
      Ponieważ jest mineralizowana i niefiltrowana właśnie.

      Usuń
  2. Co za reklama filtrów... Od kilku lat czytam artykuły jaka to woda z kranu jest zdrowa (np. Aquanet w Poznaniu poleca picie z kranu) i często ją piję. Jako jednak, że lubię gazowaną to kupuję Polaris gazowaną w Biedronce zgrzewkami. Bardzo mi smakuje i ma 564,20mg/L składników mineralnych. Uważam, że jest to niezłym wynikiem biorąc pod uwagę cenę (0,99zł) i porównanie jej do np. takiej wody Oaza, też z Biedronki, która ma bodajże ok. 200mg/L i już lepsza jest kranówka (która ma ok. 200-300mg/L) a ok. 70-100x tańsza za 1 litr.

    OdpowiedzUsuń
  3. typowo reklamowy artykuł. jest to woda mineralna a więc musi spełniać określone warunki co do składu. nie jest też to woda mineralizowana czy źródlana czyli zwykła kranówa wiele znanych marek wpycha nam zwykłą kranówę za 2x większe pieniądze i jeszcze pokazuje w reklamach jaka ona cudowna i zdrowa

    OdpowiedzUsuń
  4. Woda polaris z biedronki zmieniła ilość składników mineralnych z 500 na 300 ... słabo. A cena 99 gr za butelkę jak była tak jest.

    OdpowiedzUsuń