środa, 2 października 2013

Indyjska uczta w polskim domu

źródło:maltasupermarket.com

Indyjski Sos Korma (Indian Curry Sauce)

Waga netto: 350 g
Opakowanie: szklany słoiczek z zakrętka
Cena: około 5 zł
Gdzie kupisz: polskie supermarkety np.Biedronka
Producent: AB World Foods Ltd, UK
Moja ocena: 6/6 pkt


Wszechobecna globalizacja umożliwia nam dostęp do produktów spożywczych z całego świata.W Polsce bez większych przeszkód możemy przyrządzić dla siebie i rodziny dania z innych kontynentów.Jeśli lubicie eksperymentować ze smakami to spróbujcie Indyjskiego Sosu Korma,który przeniesie Was do świata indyjskich smaków i zapachów.

Sos ten znalazłam w Biedronce,włożyłam go do koszyka z tego względu,że znudziło mi się ciągłe jedzenie fileta w panierce.Chciałam znaleźć jakiś nowy smak.Moje starania nie poszły na marne.Od teraz mam jedną z ulubionych potraw.

Pokroiłam filet z kurczaka w kostkę,podsmażyłam go na oliwię wraz z prążkami cebulki.Ugotowałam ryż na sypko.Kiedy kurczak był już przesmażony wymieszałam go z sosem ze słoiczka i dusiłam całość przez około 10 minut.Kurczaka podałam z ryżem i było naprawdę pycha.

Jedna malusieńka wada tego sosu.Nie jest on zbyt słony.Ja dodatkowo moje danie posoliłam,żeby miało bardziej wyrazisty smak.

Sos Korma jest bardzo łagodny i delikatny dla podniebienia,po otwarciu bardzo przyjemnie pachnie i w całej kuchni czuć orientalny zapach,Nie jest bardzo drogi i jest wydajny.Szkoda tylko,że po otwarciu należy go użyć w całości (przechowywanie w lodówce jest niewskazane).

Składniki sosu Korma:

woda,śmietanka,mleczko kokosowe,cukier,wiórki kokosowe,olej roślinny,modyfikowana skrobia kukurydziana,zagęszczone puree pomidorowe,sól,puree z imbiru,suszona cebula,regulator kwasowości,kwas mlekowy,puree z czosnku,zagęszczony sok z cytryny,suszone liście kolendry.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz