czwartek, 2 stycznia 2014

Zawiedziona przez Head&Shoulders


Szampon przeciwłupieżowy Head&Shoulders Citrus fresh

Cena: około 10 zł
Pojemność: 200 ml
Moja ocena produktu: 2/6 pkt

Marka Head&Shoulders jest znana na całym świecie.Znana z tego,że skutecznie usuwa łupież i pielęgnuje nasze włosy.Z serii H&S używałam już wielu szamponów,najczęściej stosuje ten klasyczny.Teraz przyszła kolej na umycie włosów w "cytrusowej świeżości" i co się okazało? Ten szampon nie sprostał moim oczekiwaniom, nie przypadł mi do gustu i nie zakupię go ponownie.

Piękny zapach,a może coś więcej?

Samotny cytrusowy szampon stoi na półce w łazience.Nikt go nie używa,ani ja ani mój mąż.Stoi i zajmuje miejsce,którego i tak nie jest za wiele.Dlaczego?Ponieważ przetłuszcza moje włosy i choć przyjemnie pachnie nie nadaje się do stosowania.Zbieram się,aby zakończyć jego żywot w koszu na śmieci,jednak ciągle o tym zapominam,a szkoda bo jego miejsce jest wśród odpadków po obiedzie.

Ocenę 2 daje mu za poręczne opakowanie i bardzo cytrusowy zapach.To tyle. Innych zalet nie ma. Szampon jest rzadki i co z tego,że pachnie cytrusami jak nie pieni się i przetłuszcza moje włosy.

Nie zawsze wydajność (bo ten szampon starcza na długo) i zapach to czynniki,którymi warto się kierować podczas zakupu.Zanim włożycie ten szampon do koszyka w drogerii sprawdźcie jakie zawiera składniki. Ja w tym znalazłam coś okropnego. SODIUM LAURYL SULFATE - tani detergent syntetyczny dodawany do żeli czy szamponów.Ten związek niszczy nasze włosy,jest niekorzystny dla cebulek i skóry głowy.Podrażnia skórę,wywołuje świąd i wypryski.

Oto cytat z pewnej strony internetowej: (link do stronki tutaj)

"SLS jest szkodliwy dla skóry i włosów. Czyści przez niszczenie warstwy lipidowej  skóry i przez to działa wysuszająco, co przy cerze trądzikowej może powodować nadmierne tłuszczenie sie skóry, która ”broni się” wydzielając łój. Otrzymuje się w ten sposób skutek odwrotny do zamierzonego"


''Badania na University Medical College of Georgia, wskazały, że SLS po wniknięciu do organizmu, kumuluje się w tkankach. Badanie pokazało również, że SLS dostając sie do oczu małych dzieci może powodować ich uszkodzenie, a u osób dorosłych rozwój zaćmy."

Gdzie znaleźć szampony bez tego szkodliwego związku? W dziale dziecięcym.Niektóre dobre szampony dla maluszków nie mają Sodium Lauryl Sulfate w swym składzie.Czytajcie dobrze opakowania bo efekt,którego oczekujecie od szamponu może Was nieźle zadziwić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz